7 клас
Контрольна
робота на тему: «Безхребетні тварини»
1
рівень
1. Укажіть
тварину, яка належить до типу Кільчасті черви:
А) планарія;
А) планарія;
Б) аскарида;
В) ціанея;
Г) дощовий черв’як.
2. Визначте,
чим можна заразитися, уживаючи в їжу недостатньо проварене чи просмажене м’ясо:
А) бичачим ціп’яком;
А) бичачим ціп’яком;
Б) людською аскаридою;
В) гостриком;
Г) білою планарією.
Г) білою планарією.
3. Скільки ходильних ніг у павуків:
а) 10,
Б) 8
В) 6
а) 10,
Б) 8
В) 6
4. Дихальна система
ракоподібних складається з:
а) трахей;
б) легень;
в) зябр;
5.
Тіло павука складається з таких відділів:
а) голова, груди, черевце;
б) головогруди, черевце;
в) голова, грудочеревце;
6. Жалкі
клітини служать для:
а) пересування по субстрату;
б) внутрішньоклітинного травлення;
в) захисту від ворогів і ураження здобичі;
г) регуляція процесів життєдіяльності.
2 рівень
7. Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.
7. Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.
Ознаки представників
класу Ракоподібні:
а) п’ять і більше пар ходильних ніг
б) три пари ходильних ніг
в) органи виділення — мальпігієві судини
г) мають дві пари вусиків
д) органи дихання — зябра
е) мають черевні ніжки
є) шлунок має два відділи
3
рівень
8. Як
запобігти зараженню бичачим ціп’яком?
9. Яке
значення в житті рака мають клешні?
4
рівень
10. Визначте риси пристосованості до життя у водному середовищі у різних тварин типу Членистоногі. Назвіть види тварин, укажіть, до якого класу вони належать.
10. Визначте риси пристосованості до життя у водному середовищі у різних тварин типу Членистоногі. Назвіть види тварин, укажіть, до якого класу вони належать.
Контрольна
робота з теми «Процеси життєдіяльності тварин»
І
варіант
І рівень (по 0,5 бала
за кожне завдання)
Позначте одну
правильну відповідь.
1.
Мозочок найкраще розвинений у:
А
рептилій В
птахів
Б
амфібій Г
риб
2.
Внутрішнє запліднення характерне для:
А
кумки червоночеревої В
моржа тихоокеанського
Б
окуня річкового Г
квакші звичайної
3.
Брунькуванням розмножується:
А амеба
протей В дощовий
черв’як
Б
гідра прісноводна Г
слимак голий
4.
Тварина, що має внутрішній скелет:
А
павук-сріблянка В
краб
Б
клоп-черепашка Г
саламандра
5. З
наведених тварин найбільшу здатність до регенерації має:
А
ящірка прудка В
жаба озерна
Б
дощовий черв’як Г
гідра прісноводна
6. Для
кровоносної системи ссавців характерні:
А
двокамерне серце, одне коло кровообігу
Б
трикамерне серце, два кола кровообігу
В
чотирикамерне серце, два кола кровообігу
Г
чотирикамерне серце, одне коло кровообігу
ІІ рівень
7. Із
запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.
Тварини, які мають
незамкнену кровоносну систему, — це:
А дощовий
черв’як
Б
мурашка лісова
В
краб
Г
ластівка міська
Д
ящірка прудка
Е
ставковик малий
Є
каракурт
8.
Установіть відповідність між групами тварин та притаманними їм органами
виділення:
Група тварин
|
Тип нервової системи
|
1 Ракоподібні
2 Павукоподібні
3 Риби
4 Рептилії
|
А тазові нирки
Б мальпігієві судини
В зелені залози
Г метанефридії
Д тулубові нирки
|
ІІІ рівень (по 1,5
бала за кожне завдання)
9.
Вважають, що, окрім звичайних органів чуття, риби мають ще «шосте чуття». Що це
за «чуття»? Яке його значення?
10.
Нервова система у двостулкових молюсків, наприклад у жабурниці, має більш
примітивну будову порівняно із черевоногими й головоногими. Із чим це
пов’язано?
IV рівень (3 бали)
11.
Складіть схеми та порівняйте розвиток комах з неповним і повним перетворенням.
Які переваги має розвиток із повним перетворенням? Підтвердьте відповідь
прикладами.
ІІ
варіант
І
рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
Позначте
одну правильну відповідь.
1.
Органи видільної системи амфібій:
А
нирки
Б
легені
В
кишечник
Г
мальпігієві судини
2.
Ехолокація характерна для:
А
аурелії
Б
вечірниці рудої
В
саламандри
Г
пінгвіна
3.
Зовнішнє запліднення має:
А
дельфін
Б
черепаха болотна
В
оселедець атлантичний
Г
перепілка
4.
Тварина, яка має зовнішній скелет, — це:
А
черепаха
Б
муха
В
тритон
Г
кит
5.
З наведених тварин найменшу здатність до регенерації має:
А
ящірка прудка
Б
дощовий черв’як
В
жаба озерна
Г
гідра прісноводна
6.
Особливістю дихальної системи птахів, пов’язану з польотом, є наявність:
А
трахей
Б
легень
В
повітряних мішків
Г
бронхів
ІІ
рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7.
Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.
Тварини, які мають
непрямий розвиток:
А
павук-хрестовик
Б
акула
В
жаба озерна
Г
окунь річковий
Д
гідра
Е
жук-олень
Є
черепаха болотна
8.
Установіть відповідність між групами тварин та притаманним їм типом нервової
системи:
Група тварин
|
Тип нервової
системи
|
1 Членистоногі
|
А Дифузна
|
2 Амфібії
|
Б Стовбурова
|
3 Кишковопорожнинні
|
В Вузлова
|
4 Плоскі черви
|
Г Розкидано-вузлова
|
Д Трубчаста
|
ІІІ рівень (по
1,5 бала за кожне завдання)
10.
Сонечко, колорадський жук і деякі інші комахи мають яскраве забарвлення
хітинового покриву й дуже помітні на тлі навколишнього середовища, проте птахи
не вживають їх у їжу. Чим це можна пояснити?
11.
Чому променева симетрія характерна для більшості тварин, які ведуть малорухомий
і прикріплений спосіб життя?
IV рівень (3
бали)
12.
Порівняйте механізми дихання жаби, ящірки і птаха. Із чим пов’язані
відмінності?
Контрольна робота на тему: «Поведінка тварин»
1 рівень
У завданнях 1-6 із чотирьох варіантів відповідей виберіть ОДНУ правильну
У завданнях 1-6 із чотирьох варіантів відповідей виберіть ОДНУ правильну
1. Територія
поширення особин певного виду – це:
А) екосистема; В) біоценоз;
Б) угруповання; Г) ареал.
А) екосистема; В) біоценоз;
Б) угруповання; Г) ареал.
2. Укажіть
форму симбіозу, за якої відбувається взаємовигідне співжиття різних видів:
А) мутуалізм; В) коменсалізм;
Б) паразитизм; Г) конкуренція.
А) мутуалізм; В) коменсалізм;
Б) паразитизм; Г) конкуренція.
3. Визначте
чинники впливу на організм сил неживої природи:
А) антропогенні; В) біотичні;
Б) техногенні; Г) абіотичні.
А) антропогенні; В) біотичні;
Б) техногенні; Г) абіотичні.
4. Визначте,
стосунки яких тварин є прикладом мутуалізму:
А) печінкового сисуна та корови; В) корови та інфузорії;
Б) кита та риби-присосок; Г) вовка та оленя.
А) печінкового сисуна та корови; В) корови та інфузорії;
Б) кита та риби-присосок; Г) вовка та оленя.
5. Визначте
явище, коли організм одного виду оселяється в організмі іншого виду та завдає
йому шкоди:
А) мутуалізм; В) коменсалізм;
Б) паразитизм; Г) конкуренція.
А) мутуалізм; В) коменсалізм;
Б) паразитизм; Г) конкуренція.
6. Укажіть
природоохоронну територію, на якій заборонені будь-які форми господарської
діяльності людини та туризм:
А)заказник; В) зоопарк;
Б) заповідник; Г) національний парк.
А)заказник; В) зоопарк;
Б) заповідник; Г) національний парк.
2 рівень
7. Виберіть ОДНЕ правильне твердження
A) Біоценозом називається сукупність організмів, які мешкають спільно і взаємодіють між собою.
Б) Біотичні фактори є компонентами неживої природи.
B) Зв’язок живих організмів із навколишнім середовищем вивчає наука географія.
Г) Ланцюг живлення починається з тварин.
7. Виберіть ОДНЕ правильне твердження
A) Біоценозом називається сукупність організмів, які мешкають спільно і взаємодіють між собою.
Б) Біотичні фактори є компонентами неживої природи.
B) Зв’язок живих організмів із навколишнім середовищем вивчає наука географія.
Г) Ланцюг живлення починається з тварин.
8. Розподіліть
тварин за природними угрупованнями(луки чи водойми)
1. Синиця; 5. п’явка; 9. білан капустяний; 13. коник;
2. інфузорія; 6. хрущ; 10. жабурниця; 14. ящірка;
3. повзик; 7. сарана; 11. джміль; 15. їжак;
4. гідра; 8. жук-плавунець; 12. ставковик; 16. кріт
9. Визначте
та впишіть у таблицю назву природоохоронної території, яка має наведені ознаки.
(Пам’ятайте: клітинок у таблиці може бути більше, ніж букв у слові.)
Територія, на якій зберігають, вивчають, розводять у штучних умовах диких тварин. Зберігають колекції рідкісних тварин. Це наукова й просвітницька установа.
Територія, на якій зберігають, вивчають, розводять у штучних умовах диких тварин. Зберігають колекції рідкісних тварин. Це наукова й просвітницька установа.
3 рівень
Завдання 10 передбачає встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ
10. Установіть відповідність між прикладами та назвами взаємовідношень між організмами.
A)У кишечнику вищих тварин і людини живуть амеби, які не завдають шкоди хазяїну та харчуються переважно бактеріями.
Б) Заєць та хом’як живляться рослинами. Вони мають подібне місце проживання.
B)Деякі види мурашок і попелиця живуть на молодих пагонах рослин. Мурашки живляться солодкими виділеннями попелиць і одночасно захищають їх від сонечок.
Завдання 10 передбачає встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ
10. Установіть відповідність між прикладами та назвами взаємовідношень між організмами.
A)У кишечнику вищих тварин і людини живуть амеби, які не завдають шкоди хазяїну та харчуються переважно бактеріями.
Б) Заєць та хом’як живляться рослинами. Вони мають подібне місце проживання.
B)Деякі види мурашок і попелиця живуть на молодих пагонах рослин. Мурашки живляться солодкими виділеннями попелиць і одночасно захищають їх від сонечок.
1.
Мутуалізм;
2. паразитизм;
3. коменсалізм;
4. конкуренція
2. паразитизм;
3. коменсалізм;
4. конкуренція
Завдання 11
предбачає встановлення логічної послідовності. Цифрі 1 має відповідати буква,
що позначає обрану Вами першу подію (явище, процес); цифрі 2 – другу подію, і
т. д.
11. Установіть послідовність розміщення організмів у ланцюгу живлення.
A) Дощовий черв’як;
Б) яструб;
B) листя липи;
Г) бактерії;
Д) чорний дрізд.
11. Установіть послідовність розміщення організмів у ланцюгу живлення.
A) Дощовий черв’як;
Б) яструб;
B) листя липи;
Г) бактерії;
Д) чорний дрізд.
Немає коментарів:
Дописати коментар